Вівторок, 07.05.2024, 04:14
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Всі статті | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Методичні статті [7]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Путильський Районний ввіділ освіти
Селятинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Сайт вчителя Рогозняк Валентини Танасіївни
Головна » Статті » Методичні статті

Урок етики, 5 клас (4)

Урок етики, 5 клас
Тема: Якими є моральні норми товаришування
Мета:
•    розкрити поняття «товаришування», навчити учнів стати товариськими; з'ясувати, що таке честь колективу; навчити учнів уникати конфліктів або ж знаходити вихід із конфліктних ситуацій;
•    розвивати в учнів уміння товаришувати, знаходити виходи із конфліктних ситуацій;
•    виховувати відчуття товариськості.
Словничок учня:
товаришування – це міжособистісні стосунки, єдності інтересів у спільній діяльності і передбачають духовну єдність та відповідний ступінь рівності.
Очікувані результати. Після уроку учні зможуть:
• визначати моральні основи товаришування;
• розв'язувати конфліктні ситуації;
• наводити приклади взаємодопомоги та поваги в учнівському колективі.
Обладнання: плакат із висловлюваннями про товаришування; плакат із прислів'ями та приказками.
Тип уроку: комбінований урок.
Міжпредметні зв’язки: українознавство,музика
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ.Перевірка домашнього завдання
Презентація малюнків родових дерев «Моя сім’я»
ІІІ. Актуалізація опорних знань
• Що таке дружба?
• Чому і як виникає дружба?
• Яку людину називають другом?
• Чому людині потрібні друзі?
• Що є найважливішим у дружбі?
IV. Повідомлення теми й очікуваних результатів уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. Слухання пісні про дружбу. Включаю запис пісні про дружбу і прошу учнів усіх разом заспівати.
2. Бесіда за запитаннями.
– Що ми відчуваємо, коли співаємо разом? (Нам весело, виникає ра¬дість, задоволення, почуття щастя та ін.).
– Нам було гарно? (Так.)
– Чи можемо ми сказати, що відчули це тому, що поруч друзі?
Логічний ланцюжок розвитку проблеми
Бесіда за запитанням із метою допомогти учням зробити висновок про те, що друг може і допомогти, і підтримати, і поділитися, і заспокоїти. – У пісні співається: «Если с другом вышел в путь – веселей дорога...». Скажіть, чому з другом подорожувати веселіше?
Бесіда за запитаннями з метою довести учнів до висновку, що навряд чи всі ці люди стануть друзями. Хоча можливість цього не виключена. Дружба – це щось більше, це довіра одне одному, що може виявлятися в конкретних ситуаціях; це стан, коли можна поділитися таємницею і не боятися, що вона комусь стане відома; можливість «поплакатися»; розповісти про себе те, чого навіть батькам не розповіси; із другом ти завжди щирий.
Проте дуже багато людей на землі можуть відповідати цьому ви-значенню. Виходить, усі вони будуть вашими справжніми друзями. Тобто будь-яка людина, що відповідає вашому опису, стане вашим другом, чи ні?
Хіба ми не могли б вибрати з кількості людей, що живуть на планеті, тих, хто буде відповідати нашим уявленням?
Робота в парах. Пропоную не поспішати з відповіддю, а розглянути малюнок у підручнику (с. 82).
– Як ви вважаєте, друзів знаходять чи вибирають?
Якщо є в класі діти, що вважають себе друзями, учитель просить їх утворити пари. «Пари друзів» розповідають однокласникам: вони вибрали одне одного чи знайшли?
Вузлик на пам'ять. Товаришування виникає між людьми, які спілкуються у шкільному класі, на роботі тощо.
Товариський – це той, хто вміє і любить спілкуватися з людьми. Подумаймо, у чому відмінність між дружбою і товаришуванням  (додаток 1).
Як розв'язати конфліктні ситуації.
Прочитайте прислів’я про конфлікти. (додаток 2)
Око за око – зуб за зуб.
Як гукнеться, так і відгукнеться.
Лайкою та криком хати не збудуєш.
Згода будує, а незгода руйнує.
Краще переконувати словами, ніж кулаками.
Сварка до добра не доводить.
Гуртом можна й море загатити.
Хто з присутніх  пробував вирішити конфлікти так, як пропонувалось у даних висловах
Гра «Сніжинка».
Мета вправи: зрозуміти, чому можливі різні погляди щодо певної ситуації та що кожен погляд не може бути єдиним правильним (додаток 3)
Анкета - самооцінка « До чого я схильний?» 
Для цього необхідно підібрати відповідні слова до термінів «конфлікт» і «злагода»,  і  вибрати ті ознаки, які характерні для тебе. Таким чином учень зможе оцінити себе і, можливо, треба буде попрацювати над собою, щоб досягти злагоди з іншими людьми.



Скачати повну версiю

Категорія: Методичні статті | Додав: rogoznyakmssha (17.02.2014)
Переглядів: 2647 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний конструктор сайтів - uCozАдмін сайту: Рогозняк М. В.