Понеділок, 06.05.2024, 15:51
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Всі статті | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Методичні статті [7]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Путильський Районний ввіділ освіти
Селятинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Сайт вчителя Рогозняк Валентини Танасіївни
Головна » Статті » Методичні статті

Урок. 5 клас (3)
Урок етики, 5 клас
Тема: Які правила визначають гармонію людини із собою та найближчими людьми
Мета:

•    у формі гри узагальнити знання учнів про моральні правила поведінки в колективі, в сім’ї;
•    спонукати дітей замислитись над етичними проблемами гарного спілкування;
•    створити умови для проявів товариськості, уваги, винахідливості; виховувати шанобливе ставлення до старших, батьків, виявляти піклування про молодших, слабших.
Обладнання: Фонограми дитячих пісень про дружбу, магнітофон, роздруковані картки з ситуаціями, маркери та папір для команд, зірочки - посмішки для вручення командам за проходження етапів гри, Вимпели для команд-переможців - Перепустки в країну Любові  та Посмішок.  , таблиця для запису етапів та балів, карта подорожі.
Тип уроку: узагальнення знань
Форма уроку: гра-подорож
Міжпредметні зв’язки: музика,українознавство
Хід уроку
I.    Організація класу
Створення позитивної атмос¬фери уроку.
ІІ. Повторення. Аналіз основних понять теми
Товаришування – це міжособистісні стосунки, єдності інтересів у спільній діяльності і передбачають духовну єдність та відповідний ступінь рівності.
Колектив – це слово стародавнє, прийшло до нас із латинської мови. Це група людей, що виконують спільну роботу, мають спільні інтереси.
Авторитет – це загальне визнання людини, довіра до неї з боку інших, завдяки знанням та праці самої людини.
Дружба – основний елемент нашого життя, внутрішня близькість і навіть любов;
Любов – не що інше, як бажання щастя іншій людині
Конфлікт – зіткнення протилежних поглядів, думок, інтересів, що призводять до ускладнення у відносинах.
IIІ.    Узагальнення і систематизація понять, аналіз зв’язків між ними
Гра-подорож в країну любові та посмішок
Сьогодні я запрошую вас здійснити подорож до Країни Любові  та Посмішок. Це чудова країна, в якому живуть у мирі добрі люди, які посміхаються навіть незнайомцям, де немає сварок та бійок, де тварини і люди живуть у злагоді, де всі вміють дружити. На вулицях і площах  ви зможете почути веселі голоси і дзвінкий сміх, побачити привітні щирі посмішки і відчути атмосферу миру та злагоди, що панує навколо. Впевнена, що ви хотіли б потрапити до такої країни! Оскільки до нього не дістанешся поодинці, ми створимо три команди, які й вирушать у дорогу.
(Діти об’єднується в 3 команди, обирають капітанів, назву, девізи, по черзі представляються).
За виконання завдань – тобто подолання «перешкод» – команди отримують зірочки – посмішки. Учасники команди, яка набере більше зірочок, першими отримають перепустку до Країни Любові  та Посмішок, тобто Вимпел переможця.
Країна Любові  та Посмішок знаходиться далеко, шлях туди неблизький, але ми з вами підемо Дорогою Дружби, і я вірю, що ви подолаєте всі перешкоди на нашому шляху, будете шукати один в одному найкращі якості, будете дружніми і згуртованими. Тоді наша подорож буде вдалою!
(Звучить фонограма дитячих пісень про дружбу).
Дорога Дружби
Команди слухають визначення понять (додаток 1), які вивчали на попередніх уроках етики, потім радяться 30 секунд і записують кожне слово на окремому аркуші паперу. За кожну правильну відповідь отримують зірочки.
Вершини Поваги
Щоб досягти вершин Поваги, вам належить знайти гідний вихід зі запропонованих ситуацій.
Команди ознайомлюються з завданнями (додаток 2), міркують протягом 2-3 хвилин і по черзі розповідають про свої рішення.
Трясовина байдужості
Щоб потрапити до Поляни Взаєморозуміння, ми повинні подолати Трясовину байдужості. Як це зробити? Я пропоную вам перетворити болото в квіткову галявину - зіграти в гру «Розквітаюча квітка».
Крок 1. Всі учасники кожної команди мають стати в коло, присісти в колі навпочіпки і взятися за руки.
Крок 2. Постарайтеся одночасно встати, не відпускаючи рук. Ви можете попередньо обговорити, хто поруч з ким буде стояти, щоб краще виконати це завдання.
Крок 3. Кожна команда перетвориться в розквітаючі квіти. Для цього ви повинні відхилятися назад, міцно тримаючи один одного за руки.
Молодці, діти, кожна команда дружно та вправно впоралася з перешкодою. Отримуєте зірочки! Тепер на місці болота будуть рости гарні квіти, і ми зможемо йти вперед.
Поляна Взаєморозуміння
Ви змогли піднятися на вершини Честі та Гідності, перетворили болото Байдужості в квітучу галявину і нарешті потрапили в Долину Миру і Взаєморозуміння. Тут ми спробуємо краще зрозуміти близьких нам людей і зможемо знайти шляхи мирного вирішення сімейних проблеми. Кожна команда отримає картку з ситуацією із сімейного життя (додаток 3). За два-три хвилини вам потрібно прочитати ситуацію, розподілити ролі членів родини, підготуватися до розігрування у ролях - як вирішити сімейний конфлікт мирним способом. Має бути зроблений висновок: чому неприпустимо застосування в суперечці насильства, чому важливо вирішувати конфлікти мирним шляхом. Щоб показати сценку, маєте не більше 2 хвилин.
Місточок Дружби
Діти, увага! Попереду нова перешкода - швидка та глибока Річка Злості. Ми зможемо її подолати, якщо всі разом побудуємо Міст Дружби.
Згадайте пісні, вірші, прислів'я про дружбу. Візьміться за руки і з піснею перейдіть небезпечну річку. (Команди обговорюють завдання, записують вірші, прислів'я, домовляються, яку пісню виконують, замовляють фонограму).
Ось і річка позаду, вона не така страшна, коли друг поруч і може простягнути тобі руку допомоги.
Діти, наша подорож підходить до кінця. Дорога Добра привела нас до країни Любові  та Посмішок. Ви всі молодці, впоралися з усіма перешкодами. Пропоную похвалити один одного, сказати кілька добрих слів. Я думаю, що кожен і кожна їх заслужили, тому що в нашій подорожі проявили себе з кращого боку. Ставайте в коло  і передаючи одне одному м’ячика Дружби  треба сказати комплімент, за щось похвалити. Приймаючий говорить: «Спасибі, мені дуже приємно», потім дарує комплімент своєму сусідові. І так триває до тих пір, поки м’ячик обійде кожного.
ІІІ. Підведення підсумків, нагородження команд-переможців.
– Що вам дала ця подорож? Що нове про однокласників ви дізналися?
– Чому ви навчилися під час гри? Як елементи гри використовувати в повсякденному житті?
– Дякую за гарну подорож! Будьте добрими! Частіше посміхайтеся! 
ІV. Домашнє завдання
Підготуватися до тематичного оцінювання
Скачати повну версiю
Категорія: Методичні статті | Додав: rogoznyakmssha (17.02.2014)
Переглядів: 577 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний конструктор сайтів - uCozАдмін сайту: Рогозняк М. В.