Понеділок, 06.05.2024, 23:43
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Всі статті | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Методичні статті [7]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Путильський Районний ввіділ освіти
Селятинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Сайт вчителя Рогозняк Валентини Танасіївни
Головна » Статті » Методичні статті

Урок. 5 клас (2)
Урок етики, 5 клас
Тема: Колектив, авторитет і честь колективу
Мета:
•    Уточнити уявлення дітей про життя, працю в колективі;
•    Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль у колективі, авторитет колективу.
•    Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, прищеплювати бажання удосконалювати себе.
Обладнання. Казка «Сім лозин», гра «Лото», модель долоні, набір слів, фішки, графік авторитетності учнів в класному колективі, цукерки 3 шт., фішки-жетони,казкове віконечко, довідкове бюро, клей, скріпки, степлер,голки, касета з піснею «Сонечко на небі знову сяє », магнітофон.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок
Міжпредметні зв’язки : музика,література ,образотворче мистецтво
Словничок учня:
Колектив – це слово стародавнє, прийшло до нас із латинської мови. Це група людей, що виконують спільну роботу, мають спільні інтереси.
Авторитет – це загальне визнання людини, довіра до неї з боку інших, завдяки знанням та праці самої людини.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Організація творчого Вернісажу дитячих робіт «Портрет друга»;
Презентація робіт «Прислів’я або приказки про дружбу».
ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
По черзі, за допомогою «мікрофона» діти роблять компліменти своїм друзям. Давайте дружно всі разом заспіваємо нашу улюблену пісню «Сонечко на небі знову сяє».
Молодці, діти!
Тема уроку: « Колектив, авторитет і честь колективу»
IV.  Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні поговоримо про нас. Дізнаємось, які ми є, чи добре нам живеться разом. Творча група приготувала для вас казку «Сім лозин». Подивіться її уважно і дайте відповідь на запитання: Чому сини не змогли виконати першого батьківського побажання, але так легко впоралися із другим? Чого навчає ця казка? (Перегляд казки)
V. Вивчення нового матеріалу
У нашому класі 23 учні. Ми –5 клас. Давайте до слова «клас» підберемо слова, близькі за значенням – синоніми.
(група, учні, друзі, школярі, колектив)
Звернемось до словничка
– Що означає слово « колектив »?
Робота з словником: Колектив - це слово стародавнє, прийшло до нас із латинської мови. Це група людей, що виконують спільну роботу, мають спільні інтереси.
– Чи є клас, у якому 23 учні, колективом?
Казка навчила, що люди в колективі тримаються разом, мов пальці на руці. Модель долоні є у вас на парті. Тож з переліку слів, які лежать на моделі виберіть потрібні слова, які позитивно впливають на життя і працю в колективі і наклейте на один із пальчиків на моделі долоні. Я впевнена, кожен з вас прагне стати людиною, з якою хочуть дружити, яку б поважали в колективі.
Мозковий штурм
Які якості, на вашу думку, повинна для цього мати людина?
На дошці малюється схема (додаток 1)
Робота з текстом.
Контакт – дотик до людини.... Це може бути шість уроків з однокласни-ками, хвилинна розмова в коридорі, погляд, яким обмінялися перехожі. І кожен раз настрій, самопочуття, працездатність людей багато в чому залежать від того, чи привітні вони були, доброзичливі чи дратівливі і грубі... При спілкуванні в кожнім з нас спрацьовує закон «відбиття». Це про цей закон народні прислів'я «Як гукнеться, так і відгукнеться», «Що посієш, те й пожнеш»...
Уважно прочитайте текст про колектив, про єднання, про міць людей, які працюють спільно.(Кожному на парту роздаю картку з текстом) (додаток 2)
Послухайте знамениту Дев'яту симфонію Бетховена «Обніміться, мільйони!» Це великої сили музика, яка закликає людство об'єднатися.
Візьміть, будь ласка, олівець і підкресліть слова чи вирази, що співзвучні з поняттям колектив.
Авторитет і честь колективу. Часто чуємо фразу «він користується авторитетом в класі»
- Як ви розумієте цей вислів?
- Що означає слово авторитет?
Робота з словником. Авторитет - це загальне визнання людини, довіра до неї з боку інших, завдяки знанням та праці самої людини.
Анкетування.
Можливо вам, друзі, цікаво буде довіда¬тися дещо про свій клас.
Спочатку виділимо ключові запитання.
1.    Ваш клас - колектив?
2.    Чи можна говорити про єдність вашого класу?
3.    Чи є у вас спільна мета?
4.    Згадайте, будь ласка, якусь спільну справу, яку ви спланували, продумали і реалізували усі разом, цілим класом.
5.    Назвіть лідерів вашого класу.
VІ. Застосування знань.
Гра « Мікрофон».
Вчитель бере мікрофон. Пропонує продовжити роботу грою «Мікрофон». Початок речення однаковий. Колектив починається з мене, бо я... ( далі думки учнів )Вчитель починає: колектив починається з мене, бо я вас навчаю розуму, спілкуванню,життю. Вчитель передає мікрофон учням. Свої думки послідовно висловлюють діти.
Висновок: об'єднання всіх висловів говорить про те, що в нашому колективі - один за всіх, всі за одного.
Гра - визначення авторитетності учнів класу.
Пропоную гру, яка дозволить дізнатися чи є у нас в класі учні, які користуються найбільшим авторитетом серед однокласників.
Візьміть по 3 жетона, вийдіть із-за парт до дошки і утворіть коло.
Виконуйте за мною: слухайте питання, продумайте відповідь, віддайте жетон тому, про кого подумали, вертайтесь на місце в коло.
>    3 ким би ти хотів сидіти в класі за партою?
>    Вибраний тобою товариш захворів. З ким би ти тоді сів за одну парту?
>    Якщо ця людина перейшла до іншої школи, кого б ти вибрав тоді?
(Діти сідають на місце, рахують кількість жетонів, разом з учителем складають графік авторитетності учнів класу.)
«Уявний мікрофон»:
• Що таке честь колективу?
• Що спільного в поняттях «честь людини» і «честь колективу»?
• Як розрізнити справжній та вигаданий авторитет?
• Чи можуть усі діти в класі товаришувати?
Думаю, вам стануть у нагоді  6 правил    Дейла Карнегі (додаток 3)
          VІІ .Підсумок уроку.
- Яке слово найчастіше промовляли під час уроку?
 - Чи хотілося б вам жити в нашому колективі?
 -А з яким настроєм?
Виберіть із конверта одного метелика, який відповідає вашому настрою зараз і приклейте на квітку нашого колективу, розташовану на дошці.
- Діти! Розгляньте, як ви оздобили квітку! Метелики такі різні, такі весе-лі. Вони - це ви, учні класу. А квітка! Яка вона гарна! Сподіваюсь, як і наш колектив.
VІІІ. Домашнє завдання:
1.Розпитайте батьків або інших дорослих, чи існують в їхніх колективах товариські стосунки. Чи цінують вони свій колектив і чому? Як вони долають конфліктні ситуації? Підготуйтеся розповісти про їхній досвід своїм одноклассникам.
2. Підготувати колективну роботу за схемою (додаток 4)
Скачати повну версiю
Категорія: Методичні статті | Додав: rogoznyakmssha (17.02.2014)
Переглядів: 1412 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний конструктор сайтів - uCozАдмін сайту: Рогозняк М. В.